La Tahzan La Tahzan La tahzan

Life is a university for us. Let's strive for all-round success. Hidup ini tarbiyah untuk kita. Ayuh usaha untuk kejayaan dunia dan akhirat.

Kalau aku tak belajar ugama....  

Monday, April 07, 2008

This is my 350th post! *squeals LOUDLY*

Anw, had a pretty frustrating day... The most frustrating being about an hour ago. Don't wish to explain but just wanna share what went through my mind:

Kalau aku tak belajar ugama, aku tak pakai tudung/menutup aurat untuk menjaga maruah diri dan keluarga.

Kalau aku tak belajar ugama, aku dah lama lari rumah.

Kalau aku tak belajar ugama, aku tak akan cuba pon untuk menghormati orang tua.

Kalau aku tak belajar ugama, aku tak akan kisah nak jaga akhlak.

Kalau aku tak belajar ugama, aku pasti mendapati pergi ke masjid membosankan.

Kalau aku tak belajar ugama, aku mesti dah terjerumus dalam gejala-gejala buruk.

Kalau aku tak belajar ugama, aku mungkin tak akan berada di sini menaip tentang ini langsung.

Kalau aku tak belajar ugama, aku mungkin sedang berada di kelab malam mana entah tengah buat ape pada waktu sebegini.

Kalau aku tak belajarugama, aku pasti aku bukanlah aku seperti ini sekarang.

I can't really remember when was the start but KRC was the turning point and Fityan & Nur Ikhwan played a big part in shaping who I am today (cos seriously madrasah was quite a bore uh). I am a much better person now than I was just 4 years ago. When I say 'belajar ugama', I don't only refer to madrasah. It includes camps, events, KPR, usrah as well as reminders from my dear friends who care about me.

Now, it's my turn to try change other people's lives for the better. InsyaAllah, I can make a difference.

To end this off, subhanallah, walhamdulillah, walailahailallah, wallahu akbar!

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design by Amanda @ Blogger Buster