La Tahzan La Tahzan La tahzan

Life is a university for us. Let's strive for all-round success. Hidup ini tarbiyah untuk kita. Ayuh usaha untuk kejayaan dunia dan akhirat.

Raya 2007/1428H  

Monday, October 15, 2007

Alhamdulillah raya was great this year. InsyaAllah akanku post pics once they're uploaded. Maklumlah bukan camera kita... heheh

This year macam kekek gitu. Ade je yang merepek meraban tau haha. Anyway, quite a lot of differences this year. My grandaunt was not at her house, instead she's staying with my other aunt (penat tau panjat tangga 4 tingkat Cik Jubai!), Cik Khalid changed the position of the furniture at his house and painted his house in beautiful stripes! (Ma, tahun depan kita cat rumah kita cam gini ar! Haha, tak kuasa aku!), my Uncle Euspoe has new furniture (and the old one is at my house hahaha), my Uncle Big moved to a smaller bungalow right behind his previous bungalow, which will be torn down and rebuilt into two smaller bungalows with pools (makkau, kaya giler seh)<--that's the first day.

Second day pulak, convoy with my Uncle Yunus (Cik Jarah la! Lupa pulak nama pakcik aku ni), went to Nek Yok (tak pernah2 aku gi umah dia, mak aku majuk kwang3), went to my Cik Midah's place all the way at Teban Gardens, first time (mak oi, aku dah jadi anak dia dah ni... actually anak dia, my cousin la, same age as me and was in the same pri school as me when he passed away in pri 4 after falling down a few floors while playing hide-n-seek eish), we went to this Cik Meng's place, sape sey... (when I told my bro I dunno who she was, he joked alar gakkan tak kenal kott, tambah 'Ah' je kat depan! kidding eh Cik! Macam lar makcik tu baca blog aku ehk), abistu more or less normal cuma the route very funny haha. Then, when we were parking our car at our block area, my uncle called:

Cik Khalid: "Dah kat mane dah?" (Where are you now?)
My mum: "Dah sampai kat blk rumah lah ni, tengah cari parking kat bawah. Korang dah kat mane?" (We've reached home, finding parking space downstairs. Where are all of you at?"
Cik Khalid: "Oh kitorang kat atas, dah sampai dah!" (Oh, we're upstairs, reach already!)

Kwang3, kelam kabut dibuatnya. Padahal dah plan, sebelum dorag sampai siapkan cawan2 letak ice dulu SEKALI... Hahaha

Adalah joke joke lain yang dah tak ingat dah. Tapi every year mesti kena kacau ngan my brothers. Maklumlah, kereta tu kecik, aku duduk kat tengah in between my brothers. Hai! My eldest bro kalau masuk tak habis2 buntut tolak aku. Sorry, sengaja?!?! Lol.

Makan pon ape kurang nye. I name it, 'Revenge of the Empty Stomachs!' Mentang2 satu bulan puasa, datang raya kalau boleh every house nak sumbat kita macam2. Kembong perut aku haha. Nasib masih cun jugak pakai baju kurung aku haha.

Dah la, besok nak tengok Ratatouille ngan Ad, nak tido!!!

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design by Amanda @ Blogger Buster